Semangat Pejuang

Assalamualaikum
Dari filem Paskal yang meletop di pawagam kini muncul pula Leftenan Zana dalam sebuah slot tayangan drama di TV3  mengingatkan aku kepada arwah datuk dari sebelah ibu.



Sebagai cucu sulong dari keluarga sebelah ibu tentunya aku agak rapat dengan arwah datuk.Terdetik rindu mengenangkan beliau apatah lg tatkala menonton drama atau filem berkenaan parajurit negara.

Bertuahnya aku kedua2 datuk dari sebelah ayah dan ibu adalah tentera darat malaysia.
Menariknya tidak pula salah seorang ibu atau ayahku mewarisi darah kepahlawanan itu.Tetapi tetap ada bapa saudaraku yang mewarisi pekerjaan itu.

Adik iparku juga seorang tentera.Hm, tak hairanlah agaknya sikap tegas dan disiplin itu sedikit sebanyak ada dlm diri aku.

Sempena memperingati arwah datuk  aku titipkan entri ini semoga jasa mereka dapat di kenang dlm menjaga keamanan negara.

Tahniah kepada pejuang sekalian.Tahniah juga kepada warga perfileman yg telah menceritakan smula tentang perjuangan mereka melalui suatu bentuk media  baru.

semoga dapat melahirkan lebih ramai parajurit dan membuka mata masyarakat tentang perjuangan mereka.

Comments

  1. Walau ada yang kondem drama ni tak seperti reality but still salah satu usaha yg bagus utk mermartabatkan profession tentera atau askar ni.

    ReplyDelete
  2. Kenapa ramai yg kondem.nak tau jugak

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Asyiknya..victoria's secret

Pakej Percutian Penjawat Awam

Cari jodoh