Konvokesyen..Yeahhh!!





Okehh..Baca tajuk pun pasti you all dah tau entry ni pasal apa kan? Nevermind.. apa-apa pun Beta nak ucap terima kasih bebanyak sebab sudi nak singgah n baca entry beta yang tak seberapa ni,kan?.Baiklah. Ceritanya begini..

Beta baru sahaja tamatkan pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda  Beta di UTM (Universiti Teknologi Malaysia)- dulu, member beta suka gelarkan UTM ni -Universiti Tendang Menendang. Ha, nak tahu sebab apa? U ni High class oo. Bukan calang-calang.Boleh dikatakan mahasiswa yang Graduate dari U ni  hebat la jugak..(angkat bakul sendiri ke?) hihi. Sebab dulu-dulu U ni suka sangat tendang (buang pelajar). Tapi ada reasonlah kan? Buang sebab Tak Pass. Bukan saja -saja buang.



                                                           Ni dataran depan PSZ UTMKL


Tapi itu masa Diplomalah. Gelaran tu lekat sampai sekarang pada UTM ni.Kikiki. Sebab nak maintain pointer bukan mudah oo..Bukan calang-calang orang boleh buat . Tu sebab Company suka amik graduan UTM especially dalam Science & Technology fieldlah kan.ENGINEERING is the MAJOR  here.Company besar-besar akan amik graduan UTM especially yang Engineering Field. Sebab apa. The Quality ok? Bukan Quantity..That's the reality.Buat apa hasilkan graduan banyak-banyak tapi tak ada kualiti? apa pointnya kan?



Rata-rata student UTMKL mesti tahu mana nak cari ni


Lainlah kalau semata nak kenyangkan perut sendiri ,kaut untung bebanyak macam sesetengah IPTS tu.(ini realiti ok?) .Eh, panjang pulak beta melalut.Berbalik pada main point. Dua minggu lepas dapat surat jemputan untuk hadir konvokesyen UTM ,semestinya di Skudai Johor.Beta dengan berbesar hati mengajak family beta menghadirinya.Tapi, apa nak buat.Ada kejutan saat akhir..



                                                   Surat Jemputan menghadiri Konvokesyen.


dua hari sebelum konvokesyen , beta dikhabarkan adinda beta yang sarat mengandung sudah dimasukkan ke Hospital dan akan melahirkan pada bila-bila masa sahaja. Maka, sekalian bunda dan ayahanda beta gusar dan terpaksa menolak untuk menemani beta ke UTM. Mujurlah ada Mr.Hubby tercinta yang sudi menemani.Father and mother in law juga tak dapat hadir kerana ada urusan lain.(terasa sedikit terkilan dan sedih ~ tapi tak apa lah..beta faham).

Maka berangkatlah beta berduaan dengan Mr. Hubby ke UTM Skudai pada hari ini...



Comments

Popular posts from this blog

Asyiknya..victoria's secret

Pakej Percutian Penjawat Awam

Cari jodoh