Hari Terakhir di SMKDE


Thanks kerana setia mengunjungi my Blog! Pagi-pagi lagi beta dah dapat mesej.

"Pergi sekolah tak hari ni?"

Dari adik ipar beta.Ya,beta dimaklumkan hari terakhir beta di sekolah adalah pada 28 April iaitu hari ini.Tapi beta rasa berat hati nak datang sekolah. Lagi pun, hari ini Isnin kot! Tadi beta dah beritahu dengan Mr.Hubby, beta tak mahu pergi kerja hari ni.Maka beta dengan yakin menaip mesej.

"Tak".

Beta dah putuskan Jumaat lepas adalah hari terakhir beta di sekolah.Beta tak beritahu student-student beta, juga tidak beritahu pada guru-guru lain.Kira senyap-senyaplah ni.Bukan apa, beta ni penyegan orangnya.tak mahulah orang buat farewell party atau sesi maaf-maafan untuk pemergian beta.SEGAN.you all faham kan?



Majalah sekolah 


Beberapa jam lepas beta reply mesej adik ipar beta,beta dapat call daripada pejabat sekolah.Mula macam malas nak angkat.Hm, takut kena paksa datang sekolah.Lastly angkat jugak phone.Rupa-rupanya, kerani sekolah call nak bagitahu dia tersilap rekodkan hari akhir beta kerja adalah Jumaat lepas.Jadi beta tak payah datang sekolah hari ini kecuali kalau nak kemas atau simpan barang.

LEGA! Tapi beta fikirkan mesti kes Cikgu asal dah datang sekolah.Ternyata tekaan beta tepat.Intuisi dan ilham yang Allah bagi pada beta memang tak dapat dinafikan.Selalunya begitulah.Allah kurniakan satu firasat dan gerak hati pada beta untuk mengagak sesuatu kejadian.Macam hari ni.Patutlah berat sangat hati nak datang sekolah.Rupanya khidmatku sudah tidak diperlukan.Eh ceh ceh ceh..Sentap ke?

Tapi, beta teringat pada satu tugas! Beta nak kena hantar khazanah-khazanah yang ada.Apo kebonda eh? ha..kertas-kertas PBS  Math budak-budak nih semua lah.Anak murid sementara den.Bertimbun nih ha.Separuh je den sompat nanda eh.Yang selebihnya terpulanglah pada guru asal eh.Jalankanlah tanggungjawab  tuh eh?.

Cakap bahasa mana plak ni dah? beta nak kena hantar buku tulis budak2.Duit buku PBS yang beta tolong kutipkan, senarai nama dan rekod bla,bal,bal.Jadi, beta pun bersiap untuk ke sekolah.Mr.Hubby tolong hantarkan. Beta menyusup masuk sekolah ikut pagar belakang.Menyusup?macam pesalah pulak dah.
Beta masuk bilik guru dan Jeng,jeng,jeng...tepat sangkaan beta!

Beta terlihat meja 'sementara' beta lain susunannya dan ada pencil case di situ menandakan telah ada orang lain yang duduk di situ.SEKIAN..Beta tersenyum lega.Telah beta laksanakan amanah yang ditinggalkan dengan sebaik-baiknya.


                                                           Pintu gerbang depan sekolah



 Pandangan atas bangunan sekolah blok 
 A & B

Comments

Popular posts from this blog

Asyiknya..victoria's secret

Pakej Percutian Penjawat Awam

Cari jodoh