✿ Trick dapatkan Bibir Sempurna.

✿ Langkah 1 : Baik.Nak Bibir Cantik? Senang Je.Mula2 pilih Jenis Bibir anda.Mana satu?


Hah.Pastu korang ikut Arahan bawah ni.

1. Untuk Bibir Bawah yang Nipis –  Garis guna penggaris bibir  diluar bibir bawah anda untuk nampakkan ia seimbang dengan bibir atas.
2. Untuk Bibir Oval  – Biasanya kurang  bentuk Lekuk pada bibir ats.Jadi tambah sikit lekuk kat tengah bibir atas tu dengan penggaris bibir.Buat “v” shape.
3. Bibir atas Nipis – Gariskan diluar bibir guna penggaris bibir (rujuk rajah).
4. Untuk Bibir ke bawah –  Perlu guna sikit trik nak bagi nampak seimbang.Jadi ikut gambar atas tu.
5. Bibir nipis – Buat garis luar untuk dua-dua belah bibir atas dan bawah supaya bibir nampak penuh.
6. Untuk Bibir besar dan penuh – Buat garisan ke dalam bibir (rujuk rajah) supaya bibir seimbang dengan bahagian lain di muka( seimbang dengan hidung, mata)
7. Bibir Kecil – Luaskan bibir guna penggaris bibir, Tapi jangan keterlaluan.Nanti jadi bibir badut!
8. Bibir Tajam– Nampak ganas.Jadi lembutkan sikit gunapenggaris bibir (ikut rajah)
9. Bibir tak sama – Seimbangkan bentuk bibir guna penggaris bibir.


✿ Langkah 2 :  Okey.Dah settle bab  bentuk bibir guna penggaris.Sekarang tips nak pilih Lipstik ikut Saiz dan bentuk bibir korang!!

 Bibir Nipis
Warna perlu cuba: Peach, pale pink, light beige, clear
Warna perlu Elakkan: Red, dark red, dark purple, any shade of brown

 Bibir Besar penuh
Warna perlu cuba: Red, soft pink, berry, mauve
Warna perlu Elakkan:Tiada


✿ Langkah 3 : Pilih warna gincu ikut warna kulit.



Hah..lawa tak bibir I???



"Please Click On Me To Close This Window ! "




0 comments:

Catat Ulasan