Hari Pertama Di SMKBBS

Hai dear...Thanks for coming..hehe.

Hari ni, hari pertama sekolah.Yeh.Sebenarnya, panggilan dari guru penolong kanan sekolah tengahari ni (jam 12) memang sangat2 mengejutkan!. Mana taknya, beta tengah shopping barang dapur, tetiba dapat call suruh datang sekolah.Hari ni, dan waktu ini jugak! Macam dah tak menyempat-nyempat!. Awalnya, beta pikir ayat untuk menolak, yelah...beta baru je tamat kontrak mengajar sehari yang lepas di SMKDE.Baru pikir nak Honeymoon kejap..tup,tup..kena panggil bekerja...

Orang cakap,rezeki jangan ditolak, musuh jangan cari.Betul tak? Jadi, dengan berat hati, beta pun menerima.
Bagai tak cukup tanah,beta berlari ke kaunter bayaran,membuat bayaran dan terus bergerak pulang ke rumah.Nasib badan...Sampai sahaja rumah, jam menunjukkan ke angka satu tengahari.Beta di minta datang sekarang, atau selepas zuhur.

Beta pun buat keputusan untuk bertolak selepas zuhur.Bersiap ala kadar,beta bergerak ke SMKBBS yang terletak tak sampai 100m pon dari rumah mama beta.Memanglah, sebelah rumah je pun!.Alhamdulillah.. rezeki dapat kontrak mengajar di bekas sekolah menengah beta dahulu.

                                                                   
     Lencana Sekolah

Dup,dap,dup dap jantungku sewaktu kaki kanan beta melangkah masuk di pejabat sekolah.Beta di bawa oleh seorang guru ke bilik guru untuk memulakan tugas pertama.Macam tak percaya!. Beta diperkenalkan dengan penyelia petang waktu itu, yang lebih mesra digelarkan Kak Iqah. Hm, nampak tegas, tapi baik hati dan mudah mesra orangnya.

Sebaik sahaja melangkah ke bilik guru.Wah..inilah bilik guru SMKBBS.Lebih kurang macam tu lah perasaan beta.Beta pun ringan-ringankanlah mulut bertanya tentang bekas-bekas guru beta sewaktu di tingkatan 5.Manalah tahu, mereka mungkin masih berkhidmat di sini.BINGO! Rupa-rupanya, guru kelas beta dari tingkatan 5 Maju masih ada di sini.Dia kini menjawat jawatan Guru Kanan Sains dan Matematik. Manakala guru sejarah beta dahulu, kini memegang jawatan Guru Kanan Kemanusiaan.

Guru Sejarah beta dimaklumkan akan bersara beberapa hari sahaja lagi.Kebetulan beta telah menegurnya dan kami berbual ringkas sebelum dia memaklumkan bekas guru kelas beta sewaktu di tingkatan 5 tentang kehadiran beta di sekolah itu. Ternyata dia terkejut dan bertanya tentang rakan-rakan seusia dengan beta.
Kami berbual ala kadar tentang rakan-rakan seangkatan dengan beta dahulu.


                                      Sekolah Beta tempat menuntut ilmu satu ketika dahulu



Gelangang badminton di bangunan blok C dan D

2 comments:

  1. uish nama cikgu apa? saya pelqjar kt situu skrg hihi kelas 3 Maju

    BalasPadam
  2. uish nama cikgu apa? saya pelqjar kt situu skrg hihi kelas 3 Maju

    BalasPadam

href="http://nabila86.sharethisstory.net/my-951174-11452">