Masih relevankah Blog?

 Assalamualaikum..

Lama rasanya tak menulis, sejak mengandung sampailah lepas bersalin, baru beberapa entry yang masuk dalam blog.Sibuknya berganda2 tambahan lepas ada anak seorang ni.Betullah kata orang Parenthood ni banyak cabarannya.

Nak cari masa yang sesuai untuk menulis blog pon payah. Sebenarnya me masih tertanya tanya.Masih relevankah Blog sebagai medium dan platform penyampaian maklumat pada tahun 2020 ni? Al maklumlah dengan wujudnya pelbagai Platform yang lebih canggih seperti Instagram, Twitter, dan Tik Tok , Blog dan Facebook umpama ketinggalan zaman terutamanya bagi Gen Z.


iNSTAGRAM

Muda mudi sekarang lebih gemarkan platform yang ringan dan santai berbanding media yang memerlukan mereka untuk menulis dan membaca.Sebab itulah bila time buat karangan semuanya fail! Banyak perkataan dan frasa yang tidak diketahui maksudnya.

Bukan takat nak baca buku teks sekolah, baca petikan pendek dalam blog pun belum tentu mereka mahu.Eh, betul ke?Bukan nak pukul rata tapi hakikatnya itulah yang sebenarnya.

Jadi, perlukah me menulis Blog lagi? Terpulanglah. Ada orang yang lebih selesa meluah dan mencurahkan rasa dalam Blog peribadi, Blog umpama diari, blog umpama buku catatan harian, Blog umpama nota, Blog juga umpama terapi jiwa untuk mereka.

Masing-masing ada citarasa.Terpulanglah!Anda pulak bagaimana? Apa kata kongsikan dengan me?



Comments

  1. Bagi saya releven lagi blog. Saya lagi suka blog. Terus-terang saya tiada Instagram atau akaun tiktok.
    Terima kasih singgah dan komen blog saya.
    Semoga rajin menulis ya.

    ReplyDelete
  2. Bagi saya releven lagi blog. Saya lagi suka blog. Terus-terang saya tiada Instagram atau akaun tiktok.
    Terima kasih singgah dan komen blog saya.
    Semoga rajin menulis ya.

    ReplyDelete
  3. Still relevant! A lot of brands still reach out to bloggers for product reviews so on and so forth. So I believe it's still relevant and for me dekat blog ni lah tak banyak sangat 'drama' nya as compared to social media yg lain. This platform is more peaceful for me and whenever I need some social detox from Instagram and Twitter, I always go to my blog <3

    lenne | www.lennezulkiflly.com

    ReplyDelete
  4. walaupun saya ada social media yang lain macam Ig, tapi saya lebih fokus di blog.Sebab di blog hanya orang luar yang mengenali saya....kawan2 saya mana tengok blog, jadi saya seronok begini

    Dapat gak kawan maya....heheh

    ReplyDelete
  5. walaupun saya ada social media yang lain macam Ig, tapi saya lebih fokus di blog.Sebab di blog hanya orang luar yang mengenali saya....kawan2 saya mana tengok blog, jadi saya seronok begini

    Dapat gak kawan maya....heheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Asyiknya..victoria's secret

Pakej Percutian Penjawat Awam

Cari jodoh