Yang Jauh Usah di kenang..

Assalamualaikum..

Sejak duk jauh ni rasa teringat-ingat pulak kat tempat lama. Rumah lama. Tempat kerja lama.
Aisyhhh.. memang macam tu lah agaknya.

Baru sebulan pindah , dah rasa macam2..Tapi still, masih belum dapat sesuaikan diri. Of course lah. kalau dulu mak and mak mertua dekat je depan mata. Tak jauh mana. Jarak jauh pun adalah tak sampai sejengkal. Mak pulak dalam 20 minit je jarak dari rumah lama.

Tapi sekarang.. seminggu sekali pon belum tentu sempat nak jenguk mak. Kecuali cuti panjang macam Raya haji kali ni.

Kalau kat rumah lama dulu, hari2 pergi ulang alik rumah mak and mak mertua.Sekarang nak ke sana ke mari kena pikir dua tiga kali.

Tambahan pulak rutin ulang -alik ke tempat kerja baru ni.Lagi lah..Letih mai aiii!

Dulu aku kerja di Kompleks Pusat Islam Wilayah Kuala Lumpur. Landmark yang cantik, hari2 aku akan lalu taman Botani, jumpa polis trafik yang hari2 jaga jalan situ, Lalu taman burung, Muzium Kesenian Islam , sehinggalah berhenti di Depan Masjid Negara.

Husband turunkan aku betul2 depan Masjid negara bertentangan dengan Gerbang yang Ada tulis TV AL-Hijrah .

Kalau perasan Kompleks pusat Islam ni  bukan ada satu Jabatan je. Dalam ni ada JAKIM, JAWI, YADIM. TV AL-HIJRAH. Sinilah tempat aku hari2 lalu-lalang pergi balik kerja.

Bila hari Jumaat je pergi Pasar dekat belakang Masjid Negara. Hahaha,



               LANDMARK : Hari2 aku naik turun tangga ni



View kat depan.Inilah Masjid Negara.


        Dulu Aku bertugas di Bahagian Khidmat  Pengurusan.


Tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat bermain..Hahah.rindu Office


Inilah Muzium Kesenian Islam.. sebelah je tempat kerja aku kat Kompleks Pusat Islam KL



Ini bangunan JAWI.


Paling aku rindu nak lalu Taman Botani pagi2 hirup bau pokok2 segar dari tepi jalan.Udara fresh giler! Sambil sesekali ada monyet2 bergayutan dan bertenggek di tepi jalan mencari makanan.

Lepas tu melintasi Bangunan Muzium Kesenian Islam, dan berhenti depan Masjid Negara. Rindu kenangan2 tu!

Sekarang hadap Highway bertolak awal2 pagi ke tempat kerja baru!

BERTABAHLAH!

Hahaha...!!



11 comments:

  1. Salam perkenalan ..
    Kenangan yang berharga tu.

    BalasPadam
  2. cantiknya kak view masjid negara tu. beruntungnya hari hari buleh tgk view kat situ. hat kita ni dok kedah, jauh T.T

    BalasPadam
  3. saboo jerk la yerk.. Dugaan belaka tu.. Lea dulu penah tukar tempat kije jugak pastu tak boleh blah terus patah balik tempat lama.. Haha..

    BalasPadam
  4. Lawanya gambar kat masjid negara :) Moga dapat bertabah tempuh highway hari-hari ke tempat kerja :D

    BalasPadam
  5. Maunya x bertabah kalau hari2 dari selangor ke kl.dari hujung ke hujungvplak tu. 34 kilo lalu highway tol lagi..

    BalasPadam
  6. sy pun bila pindah ke tempat baru,susah nak move on drpd teingat tempat lamaa

    BalasPadam
  7. Oh duduk selangor ke sekarang ni..bertabahlah hadap jem ye. Cantik view masjid negara tu, ofis akk view masjid shah alam

    BalasPadam
  8. ye lah, bila dah berubah tempat mestilah akan ada kenangannya.
    sekarang ni kerja mana pulak?

    BalasPadam
  9. takpaa kak pasti ada hikmahnya.. selamat bekerja di tempat baru..:)

    BalasPadam
  10. semoga succes di tempat baru

    BalasPadam