10 Tabiat pelik yang menjadi kebiasaan korang?

Hai Assalamualaikum w.b.t

Korang penah ada tak satu tabiat yang sangat2 korang susah nak tinggalkan ? dan tabiat tu pulak sangat-sangatlah pelik.Contohnya macam kat bawah ni:

(1) Gigit Kuku ibu jari Kaki

Gigit kuku kaki

Hobi masa lapang korang sambil tengok tv layan drama sambil gigit kuku ibu cari kaki.Siap hisap ibu jari kaki lagi tuu!


(2) Korek Hidung 

korek hidung


Sambil-sambil  layan lagu / lepak kat rumah layan Majalah hiburan tangan korang pon gatal je masuk dalam lubang hidung.


(3) Korek Pusat

korek pusat

Sambil baring2, sebelum nak lelapkan mata sempat lagi gentel daki dalam pusat!


(4) Gigit bibir/ Kopek bibir kering.

kopek bibir

Bila lipstik dah habis, bibir kering sebab lama terdedah tanpa pelembab maka mulalah tangan gatai ke bibir. Kopek sana- sini bibir yang kering sampai berdarah!

(5) Gigit Kuku

gigit kuku

Tabiat gigit kuku bertambah menjadi-jadi bila korang dalam keadaan cemas, atau memerlukan korang untuk berfikir!

(6)Cabut anak rambut.

cabut rambut

Tengah lepak layan video klip dekat tv habis anak rambut dikerjakan. Ditarik2..sudahnya botak.


(7) Cungkil gigi.

cungkil gigi

Tak kira tempat tak kira waktu. Korang memang suka bersihkan gigi dengan pencungkil gigi.


(9) Hisap ibu jari.

hisap jari

Kalu Baby memang nampak 'Super Cute' .Tapi kalau orang dewasa yang buat, korang panggil apa ya? Cute jugak ke agaknya? Sebelum tidur, hisap ibu jari.Tengok Tv sambil hisap ibu jari. Termenung pun sanbil hisap ibu jari?

(9) Sental dan gentel daki pada badan.

sental daki

Jadi semacam satu hobi bila ada masa lapang je korang akan sental daki kat leher, tangan, lengan, muka dan bahagian lain badan korang.Tak kiralah waktu tu korang tengah lepak ke, tengah tonton tv ke, tengah landing dengan family kat hall ke. Janji dapat sental daki badan.


(10) Garu ketiak.

garu ketiak

Tabiat menggaru ketiak tak kira masa. Korang memang ada habit yang tak dapat dipisahkan iaitu asyik nak garu ketiak je.Gatal sebab tak buang bulu ketiak yeah? ahahahah!!!



10 comments:

  1. tak ada la pelik sangat bila dah biasa buat. hahaha

    BalasPadam
  2. ha..bocor rahsia. ni mesti penah ada tabiat pelik camtu

    BalasPadam
  3. Dulu masa sek ren akk ada tabiat hisab bibir, smp gigi jadi jongang sikit, nasib tak byk, jenuh nk buang tabiat ni. Tapi ank2 akk ngikut ada tabiat pelik, ada yg suka gigit kuku, ada yg tidur sementara nk lena dok menggeleng kepala,yg bongsu plak ada tabiat korek pusat masa nk tido, aduhaii

    BalasPadam
  4. Dulu masa sek ren akk ada tabiat hisab bibir, smp gigi jadi jongang sikit, nasib tak byk, jenuh nk buang tabiat ni. Tapi ank2 akk ngikut ada tabiat pelik, ada yg suka gigit kuku, ada yg tidur sementara nk lena dok menggeleng kepala,yg bongsu plak ada tabiat korek pusat masa nk tido, aduhaii

    BalasPadam
  5. Pelik tapi ada je yang buat.

    BalasPadam
  6. alamak tabiat gigit kuku tak boleh hilang lagi ni haha aduhai

    BalasPadam
  7. ahkass...tabiat yg lawak!..tapi sume x buat ;p

    BalasPadam
  8. em..apa yg pelik ea...hehehe

    BalasPadam
  9. haha ni rasanya mc semua masuk list

    BalasPadam