MY SECRET HOBBY!

OKEY..TQ for coming!

Kali ni nak cerita pasal hobi rahsia I.Kenapa rahsia? Sebenarnya, I ada satu tabiat..I suka menulis.Sebab I memang rajin baca buku dan minat pada sasatera.WHAT? MATH Student love literature? Macam pelik tak? Jangan pelik okey..ada je Minah or Mamat Sains yang suka bahasa berbunga-bunga dan penulisan kreatif.Common la, jangan pelik!

Seingat I,, I mula berjinak-jinak dalam sastera sejak muda remaja lagi.Seawal  belasan tahun.Apa puncanya? Suatu hari, I balik ke rumah nenek di Pahang.Terdapat koleksi buku-buku sastera klasik di dalam sebuah almari yang disimpan di rumah nenek.Tangan I yang gatal dan tak boleh duduk diam mula menyelongkar.Satu-persatu buku sastera lama tu beta baca dan hayati.I Puas!

I terus membaca dan membaca.I terbuai dalam gaya bahasa yang digunakan, pengolahan cerita ,dan penggunaan laras bahasa yang agak klasik pada pandangan I.Namun tetap indah dan lekat di hati I.



Lepas tu pulak,nak dijadikan cerita..di sekolah ada kawan baik I ni suka sangat baca novel.Kerana dia jugaklah I berjinak-jinak dengan Novel...

KeNaPa SecRet??

I suka menulis tapi tak pernah beritahu sesiapa pun yang beta suka menulis dan pernah hantar karya I ke Majalah seperti Dewan Siswa.Sehinggalah suatu masa, karya I telah disiarkan dalam majalah.Sejak itu, beta rajin menghantar karya ke majalah.Biasanya dalam bentuk cerpen sahaja.Minat I semakin berkembang dan I mula menulis cerpen dan novel.Sayangnya satu pun manuskrip novel tak pernah I hantar untuk diterbitkan.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Asyiknya..victoria's secret

Pakej Percutian Penjawat Awam

Cari jodoh